maandag 28 augustus 2017

TAG: Aesthetically Pleasing Books!

Hoi hoi,

Onlangs werd ik getagd door Inge van ReadInge voor de Aesthetically Pleasing Booktag. Ontzettend leuk, want ik vind tags altijd leuk om te doen, maar daarnaast is dit ook nog eens een hele leuke tag. De tag laat je namelijk de mooiste boeken, flappen en andere boekige trekjes opzoeken van alle boeken in je kast. Genieten dus!

1. Beste kleurencombinatie op de cover van een boek



Ik ga daarbij kiezen voor Vertrouw Me. Ik vind deze cover heel erg mooi en alle kleuren vind ik echt perfect bij elkaar passen. Het straalt een bloei uit, met erg natuurlijke kleuren. Moooooi.

2. Beste lettertype op een cover



Beste vind ik zo stom klinken, want is het dan dat het goed leesbaar is of het meest aantrekt? Als ik het mooiste lettertype moet kiezen is het die van de Grisha serie. De krullerige letters vind ik echt heel mooi en de letters zelf zijn weer wat hoekig, wat mooi breekt.

3. Beste simplistische cover



Ik vind die van Wie is nou normaal? een hele toffe simplistische cover, omdat met 1 afbeelding eigenlijk wordt laten zien van: bam, hier gaat het boek over!

4. Mooiste endpapers bij een boek



Tja, paperbacks met mooie flappen heb ik niet echt, maar qua schutbladen dan maar even kies ik voor... (herken je ze al?)



Levana! Die schutbladen, wauw! Echt praaaachtig!

5. Beste kaart in een boek



Ik vind die van de Throne of Glass serie echt fantastisch. Heel mooi met de bergen en heel veel plekjes op de kaart komen terug.

6. Mooiste boek zonder dustjacket



Mooiste niet zozeer, maar vooral heel gaaf vind ik de naked versie van Illuminae. De dustjacket is doorschijnend en het boek eronder is eigenlijk wat het toffe effect levert. Ik vind hem niet per se heel mooi, want het is een hoop gestreep en een hoop letters, maar indrukwekkend des te meer! Beter dan één zo'n saaie kleur.

7. Beste achtercover boek



Naaah, sowieso Strange the Dreamer. Ik vind dat blauw met die ruimte achtige space print dingen (ja, lekker duidelijk) echt heel erg mooi. Dan die libelle zo erin en die quote, hoppa. Prachtig.

8. Beste begin van een hoofdstuk



Ik sluit me hierbij aan bij Inge, Verdermeer vind ik hele toffe hoofdstuktitels hebben. Mooi geïllustreerd ook.

9. Boek met mooiste illustraties



Ik vind bij Eliza and her Monsters het heel gaaf dat ze illustraties hebben gebruikt die ook aansluiten bij hoofdpersonage Eliza, die zelf monsters tekent. De illustraties zijn een soort kijkje in het hoofd van Eliza en dat vind ik heel tof.



10. Boek met de mooiste rug



Nou, als Rebel of the Sands je niet warm maakt, weet ik het ook niet meer. Die cover en rug vind ik zo mooi! Het glimt je tegemoet, het blauw en goud passen tof bij elkaar en de letters staan erg tof te shinen in de kast.

11. Boek met favoriete cover



Nog altijd ben ik het meest verliefd op Splintered. Voor ik Engels las, hoopte ik altijd dat dit boek vertaald zou worden. Nu lees ik Engels en het was dan ook het eerste boek dat ik kocht!

Getagd!
Het is natuurlijk een tag, dus die ga ik doorgeven!

- Marcia van Oog op de toekomst
- Laurie van Lauriesbookshelf
- Kathy van Booksandmunches (je mag hem in het Engels overnemen ;))

Liefs,
Monica

1 opmerking:

  1. Haha, dat wordt een leuke vertaaloefening! En een ontdekkingsreis in mijn boekenkast!

    Ik sla hem op en ga hem zeker eens doen. Kan nog even duren want ik vertrek deze week op reis en denk niet dat ik mijn boekenkast nog overhoop ga halen.. [Of ik hoop dat ik dat niet ga doen...]

    Heb er wel zin in! Bedankt voor de tag! ^-^

    BeantwoordenVerwijderen